Workfeed

529% flere signups på 3 måneder

UDFORDRINGEN

I denne kundecase fik vi til opgave, at hjælpe Workfeed til flere signups over de næste 6 måneder.

Løsningen var en grundig analyse, en fornyet digital strategi for annoncering på Google og SoMe, samt hurtig og effektiv eksekvering på nævnte trafikskabende aktiviteter.

Gevinsten kom allerede efter en måned, og de gode resultater fortsatte herefter.

LØSNINGEN

Det første vi gjorde var, at gøre brug af vores egen ASE-model (analyse, strategi og eksekvering).

Vi analyserede data for hjemmesiden, for Google Ads., og på de sociale medier.
Herefter lavede vi en grundig søgeordsanalyse, som gav os et unikt indblik i søgeadfærden for markedet, samt hvilke spørgsmål målgruppen efterspurgte på Google.

Som den sidste del af analysefasen, foretog vi en konkurrentanalyse, for at se hvor vi kunne skille os positivt ud i vores kommunikation, sammenlignet med alle de øvrige konkurrenter på markedet.

Med udgangspunkt i analysen, udviklede vi en digital strategi, som skulle sikre Workfeed flere signups over det næste halve år.

 

“Jeg møder sjældent så kompetent en service, som den AdTypes leverer. De lytter til dig, arbejder effektivt med dine idéer og leverer tilmed eminente resultater, der i den grad sætter sit præg på din forretning. Mine varmeste anbefalinger herfra.”
-Kristian Emil Larsen, CMO at Workfeed

Prisen pr. signup reduceret med 45%

GEVINSTEN

Vi havde en klar strategi om, at tiltrække nye kunder fra Google Ads., når folk specifikt søgte efter Workfeed’s service (vagtplan, vagtplanlægning, arbejdsplan m.m.), og herefter bruge Facebook og Instagram til at målrette annoncer mod de brugere, der havde vist størst interesse på workfeed.dk men samtidig ikke havde oprettet sig som bruger endnu.

Grundet vores analysearbejde, havde vi på forhånd en god fornemmelse af, hvilke søgeord der ville konvertere godt for vores Google-kampagner.

Dette kombineret med nøje udvalgte målgrupper for Facebook og Instagram, et stærkt visuelt udtryk, samt en direkte kommunikation fra Workfeed, gav fantastiske resultater fra første dag.

3 måneder formåede vi at øge antallet af signups med 539% og samtidig reduceret prisen pr. signup med 45%.

Udviklingen for hver enkelt måned kan ses i nedenstående graf. 

 

Casen her er et godt eksempel på, hvor vigtig en digital strategi er for din virksomhed, hvor hurtige resultater du kan opnå med det rigtige marketing setup, og hvor vigtigt samarbejdet mellem kunde og bureau er. Jo tættere et samarbejde, jo bedre resultater!

Vi har desuden hjulpet Workfeed med deres svenske ekspansion, hvor hovedmålet har været at drive trafik til www.workfeed.io/se via Google Ads. Her har vi ligeledes fået en god opstart, men dette er en case til fremtiden.

Få hjælp til en digital strategi