Survivalstore

Maksimal værdi for 15 timer i Google Ads.

UDFORDRINGEN

I denne case var målet, at øge værdien for et i forvejen eksisterende setup i Google Ads.

Løsningen var 15 timers arbejde, som bestod af grundig analyse samt implementering af en ny opsætning.

Udbyttet var allerede tydelig efter første uge.

LØSNINGEN

Vi fik adgang til en Google Ads. konto, som et andet bureau havde administreret. Vores fremgangsmåde var et grundigt indblik i følgende:

  • Hvilke mål blev anvendt i Google Ads. til at optimere kampagnerne ud fra.
  • Hvordan var allokeringen af budget til hver enkelt kampagne.
  • Hvilke kampagner præsterede godt, nogenlunde eller mindre godt.
  • Hvad var budstrategierne for hver enkelt kampagne.
  • Hvordan var kommunikationen i annonceteksterne.
  • Hvordan var sammenhæng og struktur ift. søgeord.

 

Da vi havde indblik i ovenstående, begyndte vi sidste del af analysen, som bestod af en vurdering af alder, køn, enheder, dage, tidspunkter og lokation. Alle vurderet ud fra en salgsmæssig betragtning.

Øget investeringsafkast på 334%

GEVINSTEN

Ud fra analysen og indsigterne, gik vi i gang med at implementere vores ændringer på Google Ads. kontoen.

Efter blot 3 uger med de nye ændringer, så vi følgende resultater:

  • En øget konverteringsrate fra 1.15% til 3.70%
  • En øget ROI (investeringsafkast) fra 169% til 503%
  • En mindsket pris pr. salg fra 282 kr.  til 84 kr.
  • Antal salg øget med +200%

Casen her er et glimrende eksempel på, hvor forskellige tilgange og strategier, som marketingbureauer kan have ift. administration af betalt annoncering på Google.

Samtidig er casen et bevis på, at der med få timers arbejde og justeringer, kan opnås gode resultater. Også på den korte bane.

 

Mathias, digital konsulent hos AdTypes

Få hjælp til Google Ads.