Psykiatri Plus

Sådan blev Psykiatri Plus markedsledende
på under 6 måneder

UDFORDRINGEN

Denne case er lidt atypisk, men en af dem hvor vi vi knibers os selv i armen. På under 6 måneder er vi gået fra minimal online tilstedeværelse, til at blive markedsledende inden for branchen 📈

Løsningen var udvikling samt implementering af en ny digital strategi, og efterfølgende en masse tests af forskellige kanaler, kampagner, kommunikation og grafik.

Udbyttet blev tydelig efter 1 måned, og siden har casen taget yderligere fart måned for måned.

LØSNINGEN

Vi indledte et samarbejde med Psykiatri Plus med 2 primære formål:

  • At øge antallet af ansøgninger fra vikarer indenfor psykiatrien
  • At øge brandkendskabet

Begge dele er vi lykkes med!

Da vi indgik samarbejdet, havde vi ikke data fra tidligere at gå ud fra, og startede derfor fra scratch. På denne baggrund igangsatte vi følgende indsatser:

  • En søgeordsanalyse for at lære markedet og kundernes søgeforespørgsler at kende.
  • En konkurrentanalyse for at få inputs og inspiration.
  • En målgruppeanalyse på Facebook for indblik i forventet rækkevidde.

Herefter afholdte vi en workshop der omhandlede vores funnel strategi, USP’er og grafik til annoncer.

 

Med udgangspunkt i ovenstående setup, havde vi nu et solidt udgangspunkt for at hjælpe Madame Butterfly til flere salg fra emails.

 


“Jeg er meget tilfreds med at samarbejde med AdTypes og har oplevet en eminent service og support. De er et fantastisk team der leverer hvad de lover og følger alt til dørs – deadlines, aftaler og priser overholdes. Mit online salg er gået markant op og alt dette giver langt mere værdi i min dagligdag.”
-Henriette Rohrbeck, ejer af Madame Butterfly

42% flere signups på 4 måneder

GEVINSTEN

Vores nye setup viste sig hurtigt at være effektivt, og antallet af modtagere til nyhedsbrevet voksede med 42% 4 måneder.

Udbyttet af de mange nye tilmeldinger til nyhedsbrevet, begyndte også at vise sig i salgstallene.

I løbet af de samme 4 måneder steg ROI (investeringsafkastet) fra vores email marketing med 3600%

Udviklingen for hver enkelt måned kan ses i nedenstående graf. 

Inden vi gik til opgaven stod email marketing for ca. 3% af den samlede månedlige online omsætning. Det har nu ændret sig til samlet 20%.

Rigtig mange virksomheder glemmer eller overser vigtigheden af email marketing. Men casen her er et godt eksempel på, hvor vigtig en kanal det er, når den administreres korrekt og professionelt.

 

Mathias, digital konsulent hos AdTypes

Få hjælp til email marketing