Psykiatri Plus

Markedsledende på under 6 måneder

UDFORDRINGEN

Denne case er lidt atypisk, men en af dem hvor vi vi knibers os selv i armen. På under 6 måneder gik Psykiatri Plus, som er en af Danmarks største private virksomheder inden for socialpsykiatrien, fra minimal online tilstedeværelse, til at blive markedsledende inden for branchen 🥇

Løsningen var udvikling samt implementering af en ny digital strategi, udvikling af nyt design og website, samt ny grafik og tone of voice. Dette kombineret med en række “first movers” tiltag fra Psykiatri Plus, har medført resultater over al forventning.

Udbyttet blev tydelig efter 1 måned, og siden har casen taget yderligere fart måned for måned.

LØSNINGEN

Vi indledte et samarbejde med Psykiatri Plus med 3 primære formål:

  • At øge antallet af ansøgninger fra vikarer indenfor psykiatrien
  • At øge kvaliteten af ansøgninger fra vikarer
  • At øge brandkendskabet til Psykiatri Plus

Alle dele er vi lykkes med!

Da vi indgik samarbejdet, havde vi ikke data fra tidligere at gå ud fra, og startede derfor fra scratch. På den baggrund igangsatte vi følgende indsatser:

  • En søgeordsanalyse for at lære markedet og vikarernes søgeforespørgsler at kende.
  • En konkurrentanalyse for at få inputs og inspiration.
  • En målgruppeanalyse for indblik i relevante kanaler.

Herefter afholdte vi en workshop med præsentation af analyser, samt vores bud på en ny digital strategi. Herunder valg af kanaler, funnel strategi, USP’er og grafik til annoncer.

 

“Vores samarbejde med AdTypes har været med til at åbne nogle nye døre for os i vores marked. AdTypes’ kendskab til annoncering og den måde, der arbejdes på, er med til at skabe øget omsætning for os. De resultater vi har set, er vi meget tilfredse med.
Kan til hver en tid anbefale et samarbejde med AdTypes.”

-Mai Vaughan, Marketingchef hos Psykiatri Plus

42% flere signups på 4 måneder

GEVINSTEN

Vores nye setup viste sig hurtigt at være effektivt, og antallet af modtagere til nyhedsbrevet voksede med 42% 4 måneder.

Udbyttet af de mange nye tilmeldinger til nyhedsbrevet, begyndte også at vise sig i salgstallene.

I løbet af de samme 4 måneder steg ROI (investeringsafkastet) fra vores email marketing med 3600%

Udviklingen for hver enkelt måned kan ses i nedenstående graf. 

Inden vi gik til opgaven stod email marketing for ca. 3% af den samlede månedlige online omsætning. Det har nu ændret sig til samlet 20%.

Rigtig mange virksomheder glemmer eller overser vigtigheden af email marketing. Men casen her er et godt eksempel på, hvor vigtig en kanal det er, når den administreres korrekt og professionelt.

Få hjælp til email marketing