Effekten af Facebook lead ads.

300% flere leads og 300% lavere pris pr. lead

UDFORDRINGEN

I denne case har kunden foretrukket at være anonym, hvilket vi naturligvis respekterer. Dog kan vi afsløre, at kunden arbejder med salg af luksusejendomme.

Målet var klart fra start: At nå 400 leads til en pris på under 70 kr. pr. lead.

Løsningen var en grundig analyse af ejendomsmarkedet i Facebook’s målgruppeværktøj, samt udvikling og implementering af en omfattende funnel strategi.

Udbyttet var allerede tydelig efter første måned hvor vi lå inde for target, men med splittesting og efterfølgende optimering, eksploderede resultaterne herefter.

LØSNINGEN

Fremgangsmåden var oprettelse af et nyt email automation flow system.

Vi analyserede hvilke typer af mails, der gav mening for Madame Butterfly at udsende til kunderne. Eksempler på typer af mails:

  • Velkomstmail
  • Afbrudt køb
  • Inaktive brugere

Da email flowet var sat op, skrev vi skarpe og personlige tekster fra
Brand New Ventures, så Madame Butterfly’s kunder blev mødt med præcis og professionel kommunikation.

Det første vigtige skridt var nu taget: kunderne modtog de rigtige mails på de rigtige
tidspunkter, og med det helt rigtige indhold.

Næste skridt var at få flere tilmeldinger til nyhedsbrevet, så flere kunder ville få
glæde af email flowet. Vi igangsatte et samarbejde med LeadSpin, som
udelukkende har til formål at få flere tilmeldinger til nyhedsbreve via
Gamification. Eksempel kan ses i nedenstående…

 

Med udgangspunkt i ovenstående setup, havde vi nu et solidt udgangspunkt for at hjælpe Madame Butterfly til flere salg fra emails.

 


“Jeg er meget tilfreds med at samarbejde med AdTypes og har oplevet en eminent service og support. De er et fantastisk team der leverer hvad de lover og følger alt til dørs – deadlines, aftaler og priser overholdes. Mit online salg er gået markant op og alt dette giver langt mere værdi i min dagligdag.”
-Henriette Rohrbeck, ejer af Madame Butterfly

42% flere signups på 4 måneder

GEVINSTEN

Vores nye setup viste sig hurtigt at være effektivt, og antallet af modtagere til nyhedsbrevet voksede med 42% 4 måneder.

Udbyttet af de mange nye tilmeldinger til nyhedsbrevet, begyndte også at vise sig i salgstallene.

I løbet af de samme 4 måneder steg ROI (investeringsafkastet) fra vores email marketing med 3600%

Udviklingen for hver enkelt måned kan ses i nedenstående graf. 

Inden vi gik til opgaven stod email marketing for ca. 3% af den samlede månedlige online omsætning. Det har nu ændret sig til samlet 20%.

Rigtig mange virksomheder glemmer eller overser vigtigheden af email marketing. Men casen her er et godt eksempel på, hvor vigtig en kanal det er, når den administreres korrekt og professionelt.

Få hjælp til email marketing